You are here: Home > Acasa, Articole > Despre incredere in abordarea celorlalti

Despre incredere in abordarea celorlalti

Cu toții ne dorim să ne bucurăm de atenția concentrată a interlocutorilor noștri, de bunăvoința și acceptarea acestora, mai ales în momentele în care avem nevoie de susținerea acestora pentru a realiza anumite obiective. De cele mai multe ori, a-i  face cunoscute celuilalt nevoile noastre echivalează, cu situațiile în care ne expunem latura noastră cea mai vulnerabilă. Frica de refuz. Frica de respingere. Frica de eșec.  O modalitate de a da la pace cu propria noastră frica este să știm ceea ce dorim să obținem în urma discuției, să ne cunoaștem clar intențiile și să fim deschiși la maniera în care, prin oferta noastră, putem veni în întâmpinarea  realizării nevoilor celuilalt.

Unul dintre motivele pentru care nu avem încredere atunci când îi abordăm pe  ceilalți este pentru ca nu avem o imagine clară asupra intențiilor noastre, asupra modului de comunicare a acestora și asupra posibilelor răspunsuri  pe care am putea sa le primim.  Înainte de a începe orice fel de discuție, poate ar fi indicat să reflectați la următoarele întrebări: Ce doresc de fapt să obțin?, Care este rezultatul la care vreau să ajung? , Ce pot să ofer ?.

Atunci când abordați o altă persoană, ați putea să luați în considerare faptul că noi, ca oameni, suntem în mod natural egocentrici. Suntem mult mai interesați de propria noastră persoană. Avem dorința vie de a fi apreciați, acceptați și aprobați de ceilalți. Avem nevoie să știm că suntem vizibili, dacă nu chiar remarcabili într-un fel sau altul. Orice persoană este însetată de ceva, fie că este vorba despre recunoaștere, înțelegere sau iubire. Există un lucru care nu lipsește niciodată de pe lista nevoilor unui om, și aceasta este dorința de a se simți valoros.

Astfel, poate că ar fi eficient să manifestați curiozitate față de celălalt – cu privire la nevoile, plăcerile, preferințele și realizările acestuia – , făcându-i vizibile aprecierile dumneavoastră  și ascultându-l înainte de a formula orice cerere.

Suntem învățați ce să spunem și cum să spunem celorlalți pentru a comunica de pe o poziție în care avem încredere în capacitatea noastră de influențare a celuilalt. Esența celei mai bune abordări rămâne dincolo de toate autenticitatea. A fi autentic înseamnă a acorda atenție celuilalt pentru că îți pasă cu adevărat de el și pentru că ești curios, nu doar pentru că se presupune că asta ar trebui să faci. Dacă atitudinea noastră nu este autentică, cuvintele nu mai au importanță. Pentru că orice cuvânt al nostru, pentru a fi credibil,  are nevoie de susținerea dată de atitudinea și faptele noastre.

Psihoterapeut Cătălina Ioana DASCĂLU

* Articol publicat in Cotidianul Regional al Moldovei EVENIMENTUL , Rubrica Sfatul psihologului –  Aici

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Leave a Reply

Content Protected Using Blog Protector By: PcDrome.
Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers

Optimizare site free search engine website submission top optimizationoob.jpg"/>

Exploreaza psihologia! Revista, Evenimente, Specialisti... 

TopDirector - Psihologie TOP-SITEURI - Cele mai vizitate siteuri astazi